Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Δευτέρα 12 Μαρτίου 2018

Ο Θεός μπορεί να χρησιμοποιήσει το παρελθόν σου για να διαμορφώσει το μέλλον σου



Ιωάν.ε:8,9 Λέγει προς αυτόν ο Ιησούς· Εγέρθητι, σήκωσον τον κράββατόν σου και περιπάτει. Και ευθύς έγεινεν ο άνθρωπος υγιής και εσήκωσε τον κράββατον αυτού, και περιεπάτει. Ήτο δε σάββατον εκείνην την ημέραν.

«σήκωσον τον κράββατόν σου». Αφού θεράπευσε τον άνθρωπο, γιατί ο Ιησούς του λέει να πάρει το κρεβάτι μαζί του; Δεν μπορούσε να περπατήσει για 38 χρόνια, αυτό το κρεβάτι πρέπει να ήταν αηδιαστικό.

Μου αρέσει να διαβάζω τις θαυμαστές θεραπείες του Ιησού στη Βίβλο, και έχω προσωπικές μαρτυρίες από τον Χριστό να κάνει εκπληκτικά πράγματα στη δική μου ζωή. Αλλά αν ήμουν ο άνθρωπος της ιστορίας, θα είχα ευχαριστήσει για το θαύμα και στη συνέχεια με τα υγιή νέα πόδια μου, θα έτρεχα όσο πιο μακριά μπορούσα από το άσχημο, κουρελιασμένο και βρώμικο κρεβάτι. Όμως, ο Ιησούς ήθελε ο άνθρωπος να πάρει το κρεβάτι μαζί του.

Το θέμα μου με το πάρσιμο του βρώμικου κρεβατιού είναι ότι όταν ο Θεός με συγχωράει και με καθαρίζει από τις αμαρτίες μου, θέλω να προχωρήσω και να τρέξω ελεύθερος από κάθε υπενθύμιση των φτωχών επιλογών μου. Λατρεύω τα καθησυχαστικά λόγια του βασιλιά Δαβίδ, «Όσον απέχει η ανατολή από της δύσεως, τόσον εμάκρυνεν αφ' ημών τας ανομίας ημών» (Ψαλμ.ργ:12). Γιατί λοιπόν να πρέπει να μεταφέρω το κρεβάτι από το παρελθόν μαζί μου;

Η διδασκαλία του Χριστού στον άνθρωπο που δεν μπορούσε να περπατήσει, με προκαλεί να σκεφτώ τις διαφορετικές χρονικές στιγμές στο γάμο μου, που ήθελα να τρέξω μακριά από οδυνηρές εμπειρίες — να αφήσω τις «λερωμένες» αναμνήσεις μου στο παρελθόν και να προχωρήσω μπροστά.

Πανταχού παρούσα βοήθεια

Από που τρέχεις να ξεφύγεις ή τι προσπαθείς να ξεχάσεις; Ίσως ο γάμος σου να έχει βιώσει απιστία, ενδοοικογενειακή βία, πορνογραφία, καταναγκασμό, συγκρούσεις, ναρκωτικά ή αλκοόλ, ψέματα, εξαπάτηση, στέρηση αγάπης ή σεξ. Όποιο κι αν είναι το πρόβλημα, η αναπηρία, ο Θεός μπορεί να το χρησιμοποιήσει για τη δόξα Του. Αντί να πετάς το άσχημο «κρεβάτι», άφησε τον Θεό να χρησιμοποιήσει το παρελθόν σου για να διαμορφώσει το μέλλον σου. Η ιστορία της ζωής σου, μαζί, είναι μια δυνατή υπενθύμιση της πανταχού παρούσας βοήθειας του Θεού.

Υπάρχει μια ιστορία στην Παλαιά Διαθήκη, όταν οι Ισραηλίτες νίκησαν τους Φιλισταίους στη μάχη. Η νίκη για τους Ισραηλίτες δεν ήταν λόγω της στρατιωτικής ανδρεία τους, αλλά λόγω του θαύματος του Θεού: «εβρόντησεν ο Κύριος εν φωνή μεγάλη την ημέραν εκείνην επί τους Φιλισταίους και κατετρόπωσεν αυτούς· και εκτυπήθησαν έμπροσθεν του Ισραήλ» (Α’ Σαμ.ζ:10). Μετά τη μάχη, για να τιμήσει την ουράνια νίκη, «έλαβεν ο Σαμουήλ ένα λίθον και έστησε μεταξύ Μισπά και Σεν και εκάλεσε το όνομα αυτού Έβεν-έζερ, λέγων, Μέχρι τούδε εβοήθησεν ημάς ο Κύριος». (Α’ Σαμ.ζ:12). Έβεν-έζερ σημαίνει «πέτρα βοήθειας»

Κάθε φορά που οι Ισραηλίτες έβλεπαν την πέτρα, τους υπενθύμιζε την πανταχού παρούσα βοήθεια του Θεού. Στη ζωή του καθένα, σίγουρα υπάρχει κάτι που στέκει σαν υπενθύμιση κάποιων καταστάσεων από τις οποίες μας ελευθέρωσε ο Θεός.

Αντί να προσπαθείς να ξεχάσεις το παρελθόν, είναι προτιμότερο να χρησιμοποιήσεις τις οδυνηρές εμπειρίες για να ενισχύσεις το γάμο σου.