Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Κυριακή 4 Μαρτίου 2018

Προτροπές




Ιωάν.ιε: Άμπελος και κλήματα

Σοβαρότητα:

Ο Θεός μας είναι δάσκαλος σοφός και πιστός, πράος και υπομονετικός.

Δεν επιτρέπει να μαθαίνουμε επιπόλαια τα μαθήματά μας.

Πολλές φορές νομίζουμε ότι έχουμε μάθει καλά το μάθημά μας, και προσπαθούμε να περάσουμε στο επόμενο, αλλά ο σοφός δάσκαλός μας γνωρίζει την πραγματική μας κατάσταση, βλέπει την ανάγκη μιας βαθύτερης μελέτης.

Δεν θέλει να μένουμε στη θεωρία ή σε επιφανειακό επίπεδο (επιπολαιότητα).

Θα μας κρατήσει τόσο, όσο χρειάζεται, μέχρι να γίνουμε ικανοί να προχωρήσουμε περισσότερο.


Η ταπεινή καρδιά, ικανοποιείται να μένει κοντά στον Ιησού. Όταν όμως κυβερνά το ΕΓΩ, τότε αναφαίνονται διάφορες καταστάσεις.

Η ομολογία των χειλέων δεν έχει καμία αξία, αν η καρδιά δεν συναισθάνεται την αμαρτία.

Τίποτα δεν σκληρύνει περισσότερο την καρδιά, όσο η συνήθεια να ομολογεί κάποιος την αμαρτία, χωρίς να την συναισθάνεται.

Εξέταση της καρδιάς, μπροστά στον Χριστό. Αν η καρδιά δεν είναι αληθινή μπροστά Του, τίποτα δεν μπορεί να πηγαίνει καλά (ιδιωτική ζωή, οικογένεια, εκκλησία).

Ιωάν.ιδ:24 Ο μη αγαπών με τους λόγους μου δεν φυλάττει· ….

Α’ Ιωάν.β:4-6 Όστις λέγει, Εγνώρισα αυτόν, και τας εντολάς αυτού δεν φυλάττει, ψεύστης είναι, και εν τούτω η αλήθεια δεν υπάρχει· όστις όμως φυλάττη τον λόγον αυτού, αληθώς εν τούτω η αγάπη του Θεού είναι τετελειωμένη. Εν τούτω γνωρίζομεν ότι είμεθα εν αυτώ. Όστις λέγει ότι μένει εν αυτώ χρεωστεί, καθώς εκείνος περιεπάτησε, και αυτός ούτω να περιπατή.

Το Πνεύμα του Θεού δεν μας καθιστά προσεκτικούς για κάτι που δεν είμαστε επιρρεπείς.

Δεν θα μας πει: «Μη γίνεσθε ειδωλολάτρες», αν δεν είμαστε ικανοί να γίνουμε.

Κολ.γ:5 Νεκρώσατε λοιπόν τα μέλη σας τα επί της γης, πορνείαν, ακαθαρσίαν, πάθος, επιθυμίαν κακήν και την πλεονεξίαν, ήτις είναι ειδωλολατρεία,

Πλεονέκτης είναι αυτός που θέλει να έχει περισσότερα απ’ αυτά που ο Θεός του έδωσε. Είναι το ίδιο ένοχος με τον Ισραήλ όταν λάτρευσε το χρυσό μοσχάρι.

Α’ Κορ.ι:14 Διά τούτο, αγαπητοί μου, φεύγετε από της ειδωλολατρείας.

Α’ Ιωάν.ε:21 Τεκνία, φυλάξατε εαυτούς από των ειδώλων· αμήν.

Τι έννοια έχουν αυτά τα λόγια;

Οι απατηλές καρδιές μας είναι ικανές ν’ απομακρυνθούν από τον ζωντανό Θεό και να προσκολληθούν σε κάτι έξω απ’ Αυτόν.

Γαλ.δ:8-11 Αλλά τότε μεν μη γνωρίζοντες τον Θεόν, εδουλεύσατε εις τους μη φύσει όντας Θεούς· τώρα δε αφού εγνωρίσατε τον Θεόν, μάλλον δε εγνωρίσθητε υπό του Θεού, πως επιστρέφετε πάλιν εις τα ασθενή και πτωχά στοιχεία, εις τα οποία πάλιν ως πρότερον θέλετε να δουλεύητε; Ημέρας παρατηρείτε και μήνας και καιρούς και ενιαυτούς. Φοβούμαι διά σας, μήπως ματαίως εκοπίασα εις εσάς.

Τα τεχνάσματα του Σατανά, είναι πιο επικίνδυνα από τη δύναμή του (τι έκαναν οι Γαβαωνίτες, όταν άκουσαν τι έκανε ο Ιησούς του Ναυή στην Ιεριχώ και την Γαι [Ι. Ναυή θ:3]).

Καμία συνθήκη με τους Χαναναίους!!

Επιμέλεια

Β’ Πέτρ.α:5-11 Και δι' αυτό δε τούτο καταβαλόντες πάσαν σπουδήν, προσθέσατε εις την πίστιν σας την αρετήν, εις δε την αρετήν την γνώσιν, εις δε την γνώσιν την εγκράτειαν, εις δε την εγκράτειαν την υπομονήν, εις δε την υπομονήν την ευσέβειαν, εις δε την ευσέβειαν την φιλαδελφίαν, εις δε την φιλαδελφίαν την αγάπην. Διότι, εάν ταύτα υπάρχωσιν εις εσάς και περισσεύωσι, σας καθιστώσιν ουχί αργούς ουδέ ακάρπους εις την επίγνωσιν του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού· επειδή εις όντινα δεν υπάρχουσι ταύτα, τυφλός είναι, μυωπάζει και ελησμόνησε τον καθαρισμόν των παλαιών αυτού αμαρτιών. Διά τούτο, αδελφοί, επιμελήθητε περισσότερον να κάμητε βεβαίαν την κλήσιν και την εκλογήν σας· διότι ταύτα κάμνοντες δεν θέλετε πταίσει ποτέ. Διότι ούτω θέλει σας δοθή πλουσίως η είσοδος εις την αιώνιον βασιλείαν του Κυρίου ημών και Σωτήρος Ιησού Χριστού.

Ιερ.μη:10 Επικατάρατος ο ποιών το έργον του Κυρίου αμελώς· και επικατάρατος ο αποσύρων την μάχαιραν αυτού από αίματος.

Ανάγνωση, συνέχεια, στο εδ.11 για τον Μωάβ!

Α’ Κορ.ι:12 Ώστε ο νομίζων ότι ίσταται ας βλέπη μη πέση.

Ο ύπνος και ο καθησυχασμός είναι επικίνδυνες καταστάσεις!

Ο Θεός παιδεύει τους δικούς Του, επειδή είναι δικοί Του, για να μην κατακριθούν με τον κόσμο.

Α’ Κορ.ια:32 αλλ' όταν κρινώμεθα, παιδευόμεθα υπό του Κυρίου, διά να μη κατακριθώμεν μετά του κόσμου.

Οι άνθρωποι του κόσμου ακολουθούν το δρόμο τους «ειρηνικά», μέχρι να έρθει Η ΗΜΕΡΑ. «Ημέρα σκότους και γνόφου, ημέρα νεφέλης και ομίχλης», λέει ο Ιωήλ!

Άμ.ε:18 Ουαί εις τους επιθυμούντας την ημέραν του Κυρίου· προς τι θέλει είσθαι αύτη διά σας; η ημέρα του Κυρίου είναι σκότος και ουχί φως.

Οι άνθρωποι μπορεί να φιλοσοφούν και να συζητούν πάνω σ’ αυτό, αλλά η Γραφή είναι σαφής:

Πράξ.ιζ:31 διότι προσδιώρισεν ημέραν εν ή μέλλει να κρίνη την οικουμένην εν δικαιοσύνη, διά ανδρός τον οποίον διώρισε, και έδωκεν εις πάντας βεβαίωσιν περί τούτου, αναστήσας αυτόν εκ νεκρών.

Η μεγάλη ημέρα των λογαριασμών, είναι κοντά!!

Η εκκλησία δεν έχει λόγους να φοβάται τη δύναμη του εχθρού, γιατί ο Κύριος είναι μαζί της.

Οφείλει όμως να φοβάται την επίδραση του κόσμου.

Δευτ.ζ:1-5 Όταν Κύριος ο Θεός σου σε φέρη εις την γην, εις την οποίαν υπάγεις διά να κληρονομήσης αυτήν, και εκδιώξη έθνη πολλά απ' έμπροσθέν σου, τους Χετταίους και τους Γεργεσαίους και τους Αμορραίους και τους Χαναναίους και τους Φερεζαίους και τους Ευαίους και τους Ιεβουσαίους, επτά έθνη μεγαλήτερα και δυνατώτερά σου· και όταν Κύριος ο Θεός σου παραδώση αυτούς έμπροσθέν σου, θέλεις πατάξει αυτούς· κατά κράτος θέλεις εξολοθρεύσει αυτούς· δεν θέλεις κάμει συνθήκην μετ' αυτών ουδέ θέλεις δείξει έλεος προς αυτούς· ουδέ θέλεις συμπενθερεύσει μετ' αυτών· την θυγατέρα σου δεν θέλεις δώσει εις τον υιόν αυτού ουδέ την θυγατέρα αυτού θέλεις λάβει εις τον υιόν σου· διότι θέλουσιν αποπλανήσει τους υιούς σου απ' εμού και θέλουσι λατρεύει άλλους θεούς· και θέλει εξαφθή η οργή του Κυρίου εναντίον σας και πάραυτα θέλει σε εξολοθρεύσει. Αλλ' ούτω θέλετε κάμει προς αυτούς· τους βωμούς αυτών θέλετε καταστρέψει και τα αγάλματα αυτών θέλετε συντρίψει και τα άλση αυτών θέλετε κατακόψει και τα γλυπτά αυτών θέλετε καύσει εν πυρί·

Τι; Να καταστρέψουμε το χρυσάφι και το ασήμι; Μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε!

Έτσι σκεφτόμαστε κι έτσι πλανιόμαστε όταν καλούμαστε να κρίνουμε και να εγκαταλείψουμε το κακό.

Πείθουμε τους εαυτούς μας ότι μπορούμε να έχουμε τις επιφυλάξεις μας αν αυτό είναι απόλυτο, ότι μπορούμε να διαλέγουμε…

Ίσως είμαστε έτοιμοι ν’ αφήσουμε ένα μέρος του κακού, αλλά όχι όλο το κακό:


Δευτ.ζ:25,26 Τα γλυπτά των θεών αυτών θέλετε καύσει εν πυρί· δεν θέλεις επιθυμήσει το αργύριον ή το χρυσίον το επ' αυτών, ουδέ θέλεις λάβει αυτό εις σεαυτόν διά να μη παγιδευθής εις αυτό· διότι είναι βδέλυγμα εις Κύριον τον Θεόν σου. Και δεν θέλεις φέρει βδέλυγμα εις τον οίκόν σου, διά να μη γείνης ανάθεμα ως αυτό· θέλεις αποστραφεί αυτό διόλου και θέλεις βδελυχθή αυτό διόλου· διότι είναι ανάθεμα.