Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Κυριακή 3 Δεκεμβρίου 2017

Το πνεύμα της Λαοδίκειας


Υπό μία έννοια, η εκκλησία της Λαοδικείας υπάρχει σήμερα ανάμεσά μας.

Είναι οι αναγεννημένοι μεν Χριστιανοί οι οποίοι όμως είναι χλιαροί, δεν έχουν αγάπη για τον Ιησού και το λόγο Του.

Είναι ακόμα ολόκληρες εκκλησίες που υπάρχουν σήμερα, που έχουν χάσει το φως της αλήθειας και της κίνησης του Πνεύματος του Θεού και στέκονται αντιμέτωποι με τον Ίδιο το Θεό, όπως στο θέμα της βάπτισης με Πνεύμα Άγιο, της θεότητας, της λατρείας και τόσα άλλα

Το όνομα Λαοδίκεια σημαίνει: «δίκη λαού» με την έννοια ότι ο λαός δικάζει ή ο λαός κυβερνά.


Κυβέρνηση από τα μέλη, τη μάζα της εκκλησίας και όχι από τους εργάτες που ο Θεός έθεσε. Αυτό φανερώνει ανυπακοή και απείθεια. Στην εκκλησία αυτή αντί να οδηγούνται από τους πρεσβυτέρους, αυτοί οδηγούν το πρεσβυτέριο όπου θέλουν σύμφωνα με τις ορέξεις τους, κάτι που είναι αντίθετο απ’ το θέλημα του Κυρίου.

Σήμερα, υπάρχουν εκκλησίες που πλούσιοι «πιστοί» απολύουν τους ποιμένες, με τα χρήματά τους  ασκούν επιρροή στους πρεσβυτέρους και γενικά κυβερνά ο λαός αντί να κυβερνά ο Ιησούς δια μέσου των «αγγέλων» ή «αστέρων» Του. Ο Ιησούς χρησιμοποιεί αυτό το όνομα για να μας δείξει την κατάσταση της εκκλησίας της Λαοδικείας.

Βιώνουμε μια φρικτή εισβολή του πνεύματος της Λαοδικείας σήμερα, που κάνει τις καρδιές ορισμένων, που κάποτε στεκόταν για τον αγιασμό, να συμβιβάζονται. Το λυπηρό είναι ότι συχνά η αντίδραση ξεκινά από δικά μας αγαπημένα πρόσωπα.

Ο λόγος του Θεού λέει, «και εχθροί του ανθρώπου θέλουσιν είσθαι οι οικιακοί αυτού» (Ματθ.ι:36, Μιχ.ζ:6).

Το πνεύμα αυτό είναι καταστροφικό. Έχω δει ανθρώπους να αλλάζουν μέσα σε μια νύχτα. Εκκλησίες που κάποτε στεκόταν στις επάλξεις της αλήθειας και της αγιότητας, έχουν υποκύψει. Το πνεύμα της εποχής είναι σαρωτικό, σαν μια πληγή ακρίδων πάνω στη γη, καταβροχθίζουν ό, τι μπορούν. Το Ματθ.κδ:24 εκπληρώνεται μπροστά στα μάτια μας.

διότι θέλουσιν εγερθή ψευδόχριστοι και ψευδοπροφήται και θέλουσι δείξει σημεία μεγάλα και τέρατα, ώστε να πλανήσωσιν, ει δυνατόν, και τους εκλεκτούς.

Η προσπάθεια είναι να αισθανθούμε αποθαρρημένοι και νικημένοι.

Έχουμε την τάση να αισθανόμαστε όπως ο Ηλίας, όταν είπε, «Εστάθην εις άκρον ζηλωτής υπέρ Κυρίου του Θεού των δυνάμεων· διότι οι υιοί Ισραήλ εγκατέλιπον την διαθήκην σου, τα θυσιαστήριά σου κατέστρεψαν και τους προφήτας σου εθανάτωσαν εν ρομφαία· και εναπελείφθην εγώ μόνος· και ζητούσι την ζωήν μου, διά να αφαιρέσωσιν αυτήν» (Α’ Βας.ιθ:10).

Αλλά ο Θεός είπε στον Ηλία ότι δεν έχουν χαθεί όλα.

Είπε, «αφήκα όμως εις τον Ισραήλ επτά χιλιάδας, πάντα τα γόνατα, όσα δεν έκλιναν εις τον Βάαλ, και παν στόμα το οποίον δεν ησπάσθη αυτόν» (Α’ Βας.ιθ:18).

Δεν χάθηκαν όλα! Ο Θεός έχει μια εκκλησία, μια καθαρή νύφη που ποτέ δεν θα υποκύψει ή θα παραδοθεί στο πνεύμα του συμβιβασμού και την κοσμικότητα. Ο Θεός σηκώνει Ηλίες, Δανιήλ, και Ιωάννηδες Βαπτιστές που θα σταθούν μέχρι το τέλος.

Πιστεύω ότι η Εκκλησία του Ιησού Χριστού τώρα, είναι στο χωνευτήρι.

«και το πυρ θέλει δοκιμάσει το έργον εκάστου οποίον είναι» μας λέει η Αγία Γραφή (Α’ Κορ.γ:13).

Τα ζιζάνια θα μεγαλώσουν μαζί και ανάμεσα στο σιτάρι.

Οι πέντε μωρές και οι πέντε σοφές ήταν όλες μαζί και ονομαζόταν όλες παρθένες.

Η εκκλησία της Λαοδικείας και η εκκλησία της Φιλαδέλφειας θα συνεχίσουν μαζί, μέχρι ο Κύριος να εκβάλει τη Λαοδίκεια και ανοίξει την πόρτα του ουρανού για την Φιλαδέλφεια.

Ο Κύριος Ιησούς Χριστός εξακολουθεί να είναι η κεφαλή της Εκκλησίας! Αυτός είναι υπεύθυνος. Ξέρει ακριβώς τι πρέπει να κάνει και το κάνει!

«κρατεί το πτυάριον εν τη χειρί αυτού και θέλει διακαθαρίσει το αλώνιον αυτού και θέλει συνάξει τον σίτον αυτού εις την αποθήκην, το δε άχυρον θέλει κατακαύσει εν πυρί ασβέστω» (Ματθ.γ:12).

Υπάρχουν εκείνοι που πιστεύουν ότι η παλίρροια του συμβιβασμού είναι τόσο ισχυρή που η Εκκλησία του Ιησού Χριστού θα υποκύψει και θα πάει όπως πάνε και οι άλλοι.

Δεν πιστεύω ότι αυτό ισχύει, αλλά ακόμα κι αν γίνει, ο Θεός εξακολουθεί να έχει μια εκκλησία που θα την σηκώσει για να σταθεί μπροστά Του με αγιότητα, αυτούς τους έσχατους καιρούς.

Βέβαια, είναι αλήθεια, ότι πολλοί που κάποτε στεκόταν για τον αγιασμό, έχουν γίνει τώρα «φιλελεύθεροι» και αποστάτησαν.

Όσοι πιστεύουν και κηρύττουν αγιασμό, αντιμετωπίζουν την καχυποψία, τον δημόσιο εμπαιγμό, τον θεολογικό και εκκλησιαστικό εξοστρακισμό.

Πιστεύω ότι υπάρχει μια κατηγορία επαγγελματιών «εργατών», που ανεβαίνουν στον άμβωνα, χωρίς να τους ενδιαφέρει και τόσο ο λόγος του Θεού, έχουν κάνει χίλια δυο άσχημα πράγματα, αλλά είναι πάντα έτοιμοι να κατηγορήσουν αυτούς που  πρεσβεύουν ή κηρύττουν χριστιανική αγιότητα.

Κι ενώ όλα αυτά συνεχίζονται, ας θυμηθούμε ότι «είναι ανάγκη να υπάρχωσι και αιρέσεις μεταξύ σας, διά να γείνωσι φανεροί μεταξύ σας οι δόκιμοι» (Α’ Κορ.ια:19).

Ο Θεός πάντα βάζει τη σφραγίδα της έγκρισης, το χρίσμα και την ευλογία πάνω στους δικούς Του και πάντα έτσι θα το κάνει.

Εβρ.α:9 Ηγάπησας δικαιοσύνην και εμίσησας ανομίαν· διά τούτο έχρισέ σε, ο Θεός, ο Θεός σου, έλαιον αγαλλιάσεως υπέρ τους μετόχους σου·

Ακούγεται σωστό στον φυσικό άνθρωπο, ότι δεν μπορούμε να ευαγγελίσουμε τους ανθρώπους όταν φαινόμαστε και ενεργούμε τόσο διαφορετικά.

Τα πραγματικά περιστατικά της υπόθεσης, είναι ακριβώς το αντίθετο. Οι άνθρωποι είναι άρρωστοι και κουρασμένοι από τη ζωή που ζούνε. «Γιατί να έρθω εκεί που με καλείς, αφού είστε ακριβώς το ίδιο όπως είμαι;» ρωτούν.

Ποτέ δεν θα χάσεις, κρατώντας σταθερά τις αρχές του αγιασμού και της αλήθειας του λόγου του Θεού. Ο Θεός πάντα θα υποστηρίξει αυτούς που μένουν πιστοί σ’ Αυτόν!

Ο Ιησούς είπε αρκετές παραβολές στο Ματθ.ιγ που αποκαλύπτουν ότι η χριστιανοσύνη, ή η ορατή εκκλησία, απαρτίζεται από αγίους και αμαρτωλούς. Η Βασιλεία των ουρανών παρομοιάζεται μ’ ένα χωράφι με στάρι και ζιζάνια, παρομοιάζεται με μια σιναπιά πάνω στην οποία φωλιάζουν όλων των ειδών τα πουλιά, με αλεύρι που όμως έχει και προζύμι, μ’ ένα δίχτυ με όλων των ειδών τα ψάρια.

Το θέμα είναι ότι η καθ’ ομολογία χριστιανοσύνη περιέχει πολλούς που δεν είναι αληθινοί Χριστιανοί. Η ορατή εκκλησία περιέχει ψευδοπροφήτες και αυτούς που διδάσκουν διδασκαλίες δαιμονίων.

Στις μέρες μας, η εκκλησία της Λαοδίκειας συνυπάρχει με την εκκλησία της Φιλαδέλφειας. Η Αρπαγή είναι που θα ξεκαθαρίσει τα πράγματα:

Η Φιλαδέλφεια θα αρπαχτεί και η Λαοδίκεια θα μείνει!  

Πιστεύουμε ότι αυτές είναι οι τελευταίες μέρες. Οι μοντέρνες εκκλησίες έχουν όμορφα κτίρια, χορωδίες που ψάλουν ωραία, όμορφες τελετές, αλλά ο Χριστός είναι απέξω και κτυπάει την πόρτα για να μπει μέσα. Παρόλο που αυτό χαρακτηρίζει τον χριστιανισμό συνολικά, υπάρχουν ακόμα κάποιες εκκλησίες που η φωτιά του καθαρισμού καίει ανάμεσά τους και που μπορούν να διακρίνουν τους ψευδοπροφήτες. Κρατούν τις αποστολικές διδαχές και το Πνεύμα του Θεού είναι ανάμεσά τους.

Θα πρέπει πάντα να θυμόμαστε, ότι πολλές θρησκευτικές οργανώσεις και παραδόσεις δεν έχουν ολόκληρο το Ευαγγέλιο. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούμε να προσκολλόμαστε με όλους που επαγγέλλονται ότι είναι Χριστιανοί και να τους κάνουμε παρέα σαν αναγεννημένους.
Φυσικά, δεν πιστεύουμε ότι κάποιος πρέπει ν’ ανήκει σ’ ένα συγκεκριμένο δόγμα για να σωθεί. Ακόμα, αυτοί που ονομάζουν τους εαυτούς τους Χριστιανούς υπάρχουν σε κάθε συνάθροιση, αλλά η ζωή τους φανερώνει ότι δεν είναι. Σε ορισμένες περιπτώσεις, η εκκλησία έχει την εξουσία να κρίνει τέτοιους ανθρώπους και να τους αποκόψει από συναναστροφή (Ματθ.ιη:17-18  Α’ Κορ.ε:5,12-13).

Αν ένα τέτοιο άτομο έχει κριθεί ότι πρέπει να κρατηθεί σε απόσταση, οι άλλοι άγιοι και εργάτες δεν μπορούν να το συναναστρέφονται, σύμφωνα με τη Γραφή. Αν το κάνουν, βάζουν τη δική τους προσωπική κρίση πάνω από τη δοσμένη εξουσία του Θεού και την κρίση της εκκλησίας.

Ένας σκοπός αυτής της κρίσης είναι να ξεχωρίσει το κακό από το καλό - να καταστραφεί το προζύμι πριν προλάβει να επιδράσει σ’ όλη τη ζύμη. Αν κάποιοι συνεχίσουν να έχουν σχέση με τέτοια άτομα, αυτό που θα καταφέρουν είναι να βλάψουν τους εαυτούς τους.

Ακόμα βλάπτουν το άτομο που είναι σε απομόνωση, γιατί ένας άλλος σκοπός της πράξης της εκκλησίας είναι να βρεθεί σε δύσκολη θέση αυτός που είναι στο λάθος, να καταλάβει το λάθος του και να μετανοήσει.

Αν τον κάνουν παρέα και τον παρηγορούν, δεν θα μάθει αυτό το μάθημα αλλά αντίθετα θα μάθει να είναι ανειλικρινής και υποκριτής.

Συχνά, κάποιος που απομακρύνεται από την εκκλησία, απλά αλλάζει εκκλησίες χωρίς να μετανοήσει, χωρίς να αποκατασταθεί, ή να ζητήσει συγχώρεση. Αυτοί που τον βοηθούν, συνεργούν στην αμαρτία του και θα είναι υπόλογοι μπροστά στο Θεό (Β’ Ιωαν.11).

Η Γραφή αναφέρει αρκετούς τύπους ανθρώπων που δεν πρέπει να κάνουμε παρέα. Αν ένα άτομο αποκοπεί για κάποιο απ’ τους λόγους που μας λέγει η Γραφή, και μερικοί συνεχίσουν να το συναναστρέφονται, απλά εναντιώνονται στο λόγο του Θεού. Ακόμα κι αν το άτομο αυτό δεν έχει αποκοπεί επίσημα, αν φανερώνει χαρακτηριστικά τέτοιων αμαρτιών, ο Παύλος μας συμβουλεύει να μην έχουμε επαφή μαζί του (Α’ Κορ.ε:11).

Και είναι τόσο σημαντικό, ώστε δεν πρέπει ούτε να συντρώγουμε με τέτοιους ανθρώπους. Αυτό το εδάφιο αναφέρεται σ’ αυτούς που αποκαλούν τους εαυτούς τους Χριστιανούς αλλά ταυτόχρονα είναι ένοχοι κάποιας απ’ τις παρακάτω αμαρτίες. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να έχουμε επαφή με τους ανθρώπους στον κόσμο που βρίσκονται κάτω από τις ίδιες αμαρτίες (Α’ Κορ.ε:9-10). Ας δούμε εν συντομία αυτές τις αμαρτίες:

1. Πόρνος  Αυτός που είναι ένοχος της ενέργειας του παράνομου σεξ οποιουδήποτε είδους.

2. Πλεονέκτης  Αυτός που θέλει ό,τι έχουν οι άλλοι, κάτι που είναι στενά συνδεδεμένο με την απληστία. Ένα άτομο μπορεί να είναι πλεονέκτης στα χρήματα, στα ρούχα ή ακόμα για μια θέση μέσα στην εκκλησία. Συνήθως αυτή η συμπεριφορά φανερώνεται από μόνη της με ζήλια, έχθρα ή διαβολή.

3. Ειδωλολάτρης  Ο λάτρης ειδώλων - εικόνων ψεύτικων θεών.

4. Λοίδορος  Αυτός που κακολογεί συνεχώς τους άλλους με κριτική ή δυσφήμιση.

5. Μέθυσος  Αυτός που είναι από συνήθεια μεθυσμένος.

6. Άρπαξ  Αυτός που παίρνει χρήματα, χάρες, συμπεριφορά ή υποσχέσεις με τη βία, με απάτη, με εκβιασμό ή άλλη ανάρμοστη συμπεριφορά.

Εκτός απ’ αυτούς τους έξι τύπους υποκριτών στην εκκλησία, πρέπει ν’ απομακρυνόμαστε και να μην έχουμε επαφή μ’ αυτούς που περπατούν ατάκτως, αυτούς που αρνούνται να δουλέψουν και αυτούς που περιεργάζονται τα αλλότρια (Α’ Θεσ.γ:6,11,14).

1. Αυτοί που περπατούν ατάκτως. Είναι αυτοί που βαδίζουν ενάντια στο λόγο του Θεού και στην πορεία που έχει χαράξει η εκκλησία. Ο Παύλος λέει να μην έχουμε σχέση μ’ αυτόν που αρνείται να υπακούσει στην επιστολή του (εδ.14). Σε άλλο εδάφιο μας λέει ν’ αποφεύγουμε «τους ποιούντας διχοστασίας και τα σκάνδαλα εναντίον της διδαχής την οποίαν σείς εμάθατε» (Ρωμ.ις:17).

2. Μη εργαζόμενοι. Αυτοί που είναι τεμπέληδες. Ενώ είναι ικανοί να ζήσουν μια τίμια ζωή, δεν το κάνουν.

3. Περιεργαζόμενοι. Κοιτάζουν τις δουλειές των άλλων και θέματα που δεν είναι στη δική τους εξουσία.

Ακόμα  μας λέγεται να απομακρυνόμαστε από ψευδοδιδασκάλους και απ’ αυτούς που προέρχεται φθόνος, έριδα, βλασφημίες και υπόνοιες πονηρές (Α’ Τιμ.ς:3-5).

1. Ψευδοδιδάσκαλοι  Δεν μπορούμε να συναναστρεφόμαστε με αυτούς που διδάσκουν ψευδοδιδασκαλίες. Μπορούμε να προσπαθούμε να τους βοηθάμε, αλλά δεν μπορούμε να έχουμε στενή σχέση μαζί τους ή να τους συμπεριφερόμαστε σαν προεστώτες στην αληθινή εκκλησία.

2. Φθόνος  συμπεριλαμβάνει αυτούς που φθονούν για μια θέση, υπευθυνότητα ή χρήματα. Ένας αληθινός Χριστιανός ποτέ δεν θα φθονήσει για τίποτα.

3. Έρις  Διχόνοια, διάσταση, διαμάχη, αγώνας για ανωτερότητα, διαίρεση σε κλίκες ή προσωπικές τάξεις. Τίποτα απ’ όλα αυτά δεν έχει θέση στην εκκλησία.

4. Υπόνοιες πονηρές   Το να σκέφτεται κανείς άσχημα για κάποιον. Αυτό σημαίνει το να καταλήγεις σε συμπεράσματα, να υποθέτεις άσχημα πράγματα, να ορίζεις κακά κίνητρα στους άλλους. Φανερώνεται με την κριτική και το κουτσομπολιό. Ένα άτομο μ’ ένα τέτοιο πνεύμα, συχνά θα κατηγορεί αθώους ανθρώπους βασιζόμενος σε ασήμαντα πράγματα που έχει ακούσει ή δει (ή νομίζει ότι είδε ή άκουσε).

Τελικά στη Β’ Ιωαν.9-11 μας λέει να μην δεχόμαστε και να μη λέμε το χαίρειν σε ανθρώπους που δεν δέχονται τη διδαχή του Χριστού, ότι ο Ιησούς Χριστός ήρθε εν σαρκί. Αν ένα άτομο κατανοήσει τη σωστή διδασκαλία για τον Ιησού Χριστό θα έχει και τον Πατέρα και τον Υιό (εδ.9). Θα αναγνωρίσει στον Ιησού τον αιώνιο Θεό, τον Πατέρα, που φανερώθηκε εν σαρκί.

Ο Ιωάννης μας λέει ότι αν κάποιος δεν δέχεται αυτή τη διδασκαλία, δεν μπορούμε να βοηθήσουμε τη διακονία του με το να τον δεχόμαστε στα σπίτια μας. Ακόμα δεν μπορούμε να του πούμε “ο Θεός να σε ευλογεί” ή να του ευχηθούμε επιτυχία στο έργο του. Την εποχή του Ιωάννη, οι πιο πολλές εκκλησίες συναθροιζόταν σε σπίτια, κι έτσι ο Ιωάννης προειδοποιεί συγκεκριμένα ενάντια στο να αφήσεις ένα ψευδοδιδάσκαλο να έχει εξουσία στη λατρεία της εκκλησίας.

Υπάρχουν σοβαροί λόγοι που ο Θεός μας ζητά να ξεχωριστούμε από τέτοιου είδους ανθρώπους. Αυτοί οι άνθρωποι έχουν επικίνδυνες συνήθειες και πνεύματα. Όταν δέχεσαι κάποιον που είναι ένοχος αμετανόητης έριδας, φθόνου, ζήλιας, πονηρών υπονοιών, ψευδοδιδασκαλιών ή πορνείας, στην πραγματικότητα δέχεσαι το πνεύμα που είναι σ’ αυτό τον άνθρωπο κι αυτό το πνεύμα μπορεί να καταλάβει κι εσένα. Φυσικά ένα ακάθαρτο πνεύμα μ’ ένα βρώμικο φρόνημα δεν μπορεί να καταλάβει κάποιον που είναι πλήρης Πνεύματος Αγίου και ζει σύμφωνα με τη Γραφή. Αν όμως συναναστρέφεσαι αυτό τον τύπο του ανθρώπου, έχεις ήδη αγνοήσει το λόγο του Θεού ερχόμενος ενάντια στο θέλημά Του. Έχεις φύγει κάτω από την εξουσία Του, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει η απαιτούμενη προστασία στην περιοχή που βρίσκεσαι, και το πνεύμα αυτό να μπορεί εύκολα να σε επηρεάσει.


Αν πιάνεις τον εαυτό σου να κάνει παρέα με τέτοιους ανθρώπους, πρόσεξε πολύ. Συνήθως άνθρωποι κάνουν παρέα με άλλους επειδή έχουν κοινά σημεία!